Deklaracja dostępności

Wersja do druku

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pińczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.piwpinczow.topbip.pl

Data publikacji strony internetowej: 2022-02-11
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-10-08

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Serwis Urzędu został stworzony zgodnie ze standardami W3C oraz WCAG w oparciu
o mechanizmy ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostęp do publikowania treści. Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu. W serwisie można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiszowe, które mogłyby wchodzić  w konflikt z technologiami asystującymi, systemem lub aplikacjami użytkowników.

– Pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie). W miarę możliwości będziemy  to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.

Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.

Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-28.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest mgr Karolina Zaręba, pinczow.piw@wetgiw.gov.pl  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 41 357 74 63. Tą samą drogą można składać wnioski
o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna
1. Budynek Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pińczowie znajduje się na ulicy Łąkowej 28. Do wejścia głównego prowadzi brama wjazdowa, która jest otwierana
i zamykana na czas pracy urzędu. Wejście do budynku posiada podjazd wzdłuż, którego zamontowano poręcz. Do wejścia prowadzą drzwi. Po ich lewej stronie zamontowano dzwonek przywołujący pracownika urzędu, który zapewnia pomoc w załatwieniu sprawy/asystę.
2. Budynek składa się z parteru oraz piętra. Na piętro budynku prowadzą schody, wzdłuż których jest poręcz. Wyróżniono początek i koniec biegów schodowych kontrastowymi pasami.
3. Brak windy i technicznych możliwości zamontowania platformy dla osób ze szczególnymi potrzebami, z uwagi na wąski korytarz prowadzący na piętro budynku.
4. W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
5. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
6. W budynku oznaczone są drogi ewakuacyjne.
7. Toalety nie są dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami.
8. Do budynku można wejść z psem asystującym/ psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Należy pamiętać o odpowiedzialności osoby niepełnosprawnej
za szkody wyrządzone na terenie Urzędu przez psa asystującego.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna
W urzędzie nie ma wyznaczonej osoby do tłumaczenia języka migowego. Nie ma przeciwwskazań do wykorzystania zdalnego dostępu do tłumacza online. Czas realizacji usługi wynosi 5 dni roboczych.  Prosimy o wcześniejszy kontakt.
Jednocześnie przypominamy, że z PIW w Pińczów można kontaktować się następującymi metodami:
1. Telefonicznie tel.: 41 357 74 63
3. Listownie na adres: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pińczowie , ul. Łąkowa 28,
28-400 Pińczów
4. Wiadomością tekstową SMS, tel.: 668 319 211
5. Elektronicznie, na adres email: pinczow.piw@wetgiw.gov.pl
6. Elektronicznie, poprzez konto ePUAP: /piwpinczow/skrytka
7. Elektronicznie, poprzez adres do e-doręczeń: AE:PL-32994-11073-BJEHJ-17




Załączone pliki:

RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLICZNEGO
(raport_o_stanie_zapewnienia_dostepnosci_podmiotu_publicznego2025.pdf - 145.642 KB) Data publikacji: 2025-04-02 21:24:30 Redaktor: Marek Ciszewski
Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 2084

Wprowadził(a) do systemu: Przemysław Rasała, data: 2023-04-13 16:16:16
Opublikował(a): Przemysław Rasała, data publikacji: 2023-04-13 16:16:25
Ostatnia zmiana: Przemysław Rasała, data: 2025-04-02 21:18:07
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony